handdator

Visa fullständig version : Storsloken.se för alla gäddfiskare

Jon
31-03-2005, 11:09
Efter att ha surfat runt på olika fiskesidor och sett hur "snacket går" tar nog Svenska gäddklubben priset.
Vad får man som medlem där
För de 150:-/100:-Junior (utländska medl. & familj 250:-)i årsavgift får man bla:Rätten att vara med på möten och arrangemang ex. årsmötet som sker runt månadsskiftet september/oktober varje år.
* Tillgång till hela hemsidan med fler artiklar att läsa och forumet.

Dessutom måste man som medlem tycka likadant annars blir medlemarna på deras forum påhoppade med banningskrav av resten av flocken.
Gäddfiskare sponsra inte sådana skräpsidor med 150:- utan köp en ny wobbler istället och skriv och läs gratis om gädda på storsloken.se.
På storsloken.se är alla välkommna bonkare som releasare, småfiskare som storfiskare.
Skicka gärna in bilder på små som stora gäddor för på storsloken.se räknas all gädda.
Jon Jonsson

Erik N
04-04-2005, 15:25
I mitt tycke är det inget annat än ett gäng personer som förenas runt att behandla gäddan "humant". Sen att det inte är humant med catch & release eller att avvikande åsikter inte accepteras, det verkar man inte bry sig om. Helt enkelt en klubb för inbördes beundran. Enklast för SGK vore att ta bort hemsidan och istället lägga in varandra på MSN och fortsätta klia varandra på ryggen.

Nä då föredrar jag fria åsikter och något som är gratis istället. Kör på storsloken gänget, det här blir bara bättre och bättre! :)

/Erik

Horst Kuehne
04-04-2005, 17:37
Bra sagt "Erik N"! Tur att det finns några vettiga gubbar i storsloken.se som kan tänka för sig själva och som tar det där med yttrande- och andra friheter på allvar. Dom som vill kan för min del gärna praktisera C&R eller vad dom vill, men låt bli att förnedra människor som tycker annorlunda. Men livets hårda läxa är att det alltid finns människor som river ner det som andra har byggt. Vi som praktiserar demokrati må ha överseende med dessa, Gud må förlåta dom för dom vet icke vad dom gör!
En eloge till dig Erik!