Visa fullständig version : Båtpremiär
Blixt (Gäddornas skräck)
13-05-2005, 17:27
Äntligen fick team 3komma5 båten i sjön, efter mycket fixande och trixande med paravaner, spön, wobblers och övrig utrustning så skulle årets första trollingtur bli av. Det märktes direkt att vi var otränade för det tog en evig tid att få ut grejjerna och vi hade kraftiga problem trots att vi "bara" körde med sex spön. Årets första utsläpp bestod av 3 st Westins Jätte, Rappala Magnum, Tormentor och Super Shadrap. När dessa släpade efter plannerboardlinan kunde vi äntligen få njuta av en "båt3,5:a" Det dröjde inte länge förän det började skrika i knarren på Ambasadeuren, spöt ur hållaren, ett par kraftiga mothugg och fast fisk. Gäddan tyngde vågen till 4,2 kg, en godkänd start på båtsäsongen men sen var det tvärstopp, inte ett hugg på tre timmar. Gäddan vi fick var förmodligen homosexuell och deltog inte i leken för när vi kom in mot land så plaskade det för fullt i lekvassen därav det magra resultatet. Wobblern för dagen då? Westins Jätte så klart i färg Nr. 23
Westins? Kul att höra. Själv har jag inte varit lyckosam med den wobblern. Finns en annan Westins också, kanske 15 cm, ser ut som en gädda. Kommer inte ihåg vad den kallas, men jag har fått mycket på den.
Tack för storyn Blixt! :) Belönas givetvis med en egen avatar. Hope u like!
Skitfiske på dig!
Blixt (Gäddornas skräck)
19-05-2005, 18:27
Westins? Kul att höra. Själv har jag inte varit lyckosam med den wobblern. Finns en annan Westins också, kanske 15 cm, ser ut som en gädda. Kommer inte ihåg vad den kallas, men jag har fått mycket på den.
Tack för storyn Blixt! :) Belönas givetvis med en egen avatar. Hope u like!
Skitfiske på dig!
Tackar ödmjukast strålande bild.:) :cool:
Du tänker förmodligen på Westins magnum pike den wobblern tror jag inte görs längre tyvär (en strålande göswobbler för övrigt) Westins jätte har fått en pånyttfödelse med fem st modeller i 26 olika färger, jätten på 23 cm minijätten på 17 cm feta jätten på 15 cm feta minijätten på 11 cm och en ledad variant av jätten så westin rockar helfett. Team 3komma5 föredrar orginaljätten vilket säkert kommer att synas 11 juni:cool:
Horst Kuehne
19-05-2005, 20:22
Men NU verkar krokodilerna vara på gång, även i Härjedalen. Har varit ute idag och fått 5 gäddor, 1,2 - 1,6, - 2,2 - 6,6 och 7,6 kilo, alla var pappor (eller trodde det). Den sistnämnda var 101 cm lång och den hade en omfång på hela 51 cm. Alla fick jag på en 21 cm Rapala, modell H-A-R-R!
Det var ljuvliga toner, när ekot från mitt bonkande for upp och ner längs älven! Nu har C&R gänget anledning att skicka in några inlägg till, VÄLKOMNA-WELCOME-HERZLICH WILLKOMMEN! (Tyvärr kan jag inte japanska, solly!):cool:
Fy fanken, det kändes som om jag hade blivit 20 år yngre. Kanske är det gäddbonkande som gör människor yngre? Kanske storsloken.se kan ansöka om ett patent?
Blixt (Gäddornas skräck)
28-05-2005, 17:58
Nu har vi äntligen fått klar våra nya plannerboards men provturen gick med våra mått mätt rätt trögt, när jag sedan kollade resultatlistan för Storsloken 2004 kunde jag konstatera att våra sju gäddor på sammanlagt 21,8 kg hade räckt till en andraplats nåja vi fiskade ju i ett helt annat vatten. Egentligen fick vi åtta st gäddor för den största på 6,4 kg vägde bara 5,4 men den hade nyss satt i sej en artfrände på ca 1 kg vilken stack halvvägs upp ur kistan på damen trotts detta kunde hon inte motstå en "tjocka westin" Den som gapar efter mycket .......
Bild på den ultimata gädddräparen finns i fotogalleriet när som helst
skitfiske på er:cool: