handdator

Visa fullständig version : Avatarer samt att bifoga filer

Admin
21-07-2005, 16:37
Nu har vi rättat till några problem våra användare har haft med sina avatarer samt att bifoga filer till sina inlägg. :) Felet satt i hur vår programvara kommunicerade med servern. Nåja med detta nu löst hoppas vi på nöjdare användare, och en ännu mer innehållsrik gäddfiskesajt.

Jag har skrivit utförliga instruktioner nedan. Är du en van användare har du nog inga som helst problem med detta. Är du mindre van och inte får till det efter att ha följt instruktionerna, är du välkommen att kontakta mig på webmaster@storsloken.se så hjälper jag dig med hur du ska göra. :)

Nu fungerar det alltså att ladda upp sin egen "avatar". En avatar är den bild som medföljer de inlägg man gör. Några har det redan på storsloken.se.

Att ändra sin avatar
För att ändra din avatar klickar du på

1) "Kontrollpanel", sedan
2) "Redigera avatar". Rulla ner på sidan och sist står
3) "Ladda upp en avatar från din dator". Klicka på
4) "Bläddra", välj den fil du vill ha som avatar, och klicka på knappen
5) "Spara ändringar" längst ner.

Du har nu den avatar - eller bildsignatur - du vill ha, och den medföljer samtliga inlägg du redan har gjort och de du kommer att göra. :)

Att bifoga filer

För att bifoga filer till de inlägg du gör - kan t.ex. vara en bild eller liknande - gör du ett vanligt inlägg. Det gör du genom att klicka på någon av knapparna
1) "Nytt inlägg, Svara eller Citera". Efter du skrivit in din rubrik och text rullar du ner på sidan. Under rubriken Tilläggsalternativ finns en knapp
2) "Hantera bifogade filer". Klicka på den (ett nytt fönster öppnas) och klicka på knappen
3) "Bläddra". Leta upp den fil på din dator som du vill bifoga. Klicka sedan på
4) "Ladda upp". Du ser nu filen som kommer att bifogas med ditt inlägg. Klicka på knappen
5) "Stäng det här fönstret". Inlägget är nu klart och du postar det genom knappen
6) "Skicka nytt ämne" längst ner.

Jag har även uppdaterat så att det är möjligt för en Gäst (dvs någon som ej är registrerad eller inloggad att göra inlägg i Gäddsnack) Sköts detta bra så har vi kvar det, missköts det får vi tänka om.

Med detta hoppas vi på storsloken.se att sajten tar ännu ett kliv framåt! Skitfiske på er så länge! :)