Bert Idoff
28-01-2005, 14:32
Sitter på ett parti lake (300 kg) är mycket intresserad av att byta mot en gummibåt. någon ?? ev en trasig skoter som delbetalning
R. Enskav
28-01-2005, 14:49
Sitter på ett parti lake (300 kg) är mycket intresserad av att byta mot en gummibåt. någon ?? ev en trasig skoter som delbetalning
Va ä dä för märk på skotran ??
Har en hund som inte äter gädda, kanske funkar med lake ?
Horst Kuehne
25-02-2005, 18:51
Pinka på gäddan eller sprinkla på lite Chanel Nr. 5 (samma effekt) och jag lovar dig, hunden blir alldeles galen!
Horst Kuehne
26-02-2005, 13:05
Till killen som sitter där med ett parti lake på 300 kg: var på din vakt och sitt inte allt för länge, annars får dom ungar som kryper upp i ändan! Angående gummibåten: köp ett större parti ballonger på ICA, blås upp och knyt fast dom runt midjan med gäddfiskelina 0.99. Sen behöver du bara hoppa i sjön, huvud framåt, och leta efter något fångbart, helst gäddor. Och du, sköldpaddor är skyddade! Som "drivmedel" kan du hålla upp en från senaste flunsan väl brukat näsduk framför öppningen som brukar sitta under näsan och blås kraftigt i den. Mellan andetagen kan du sjunga "upp, upp and away, my beautiful balloon" eller "I am saiiiiling"! Try it you´ll like it! När det gäller skotern då kan jag erbjuda dig en Larven från 1500-talet. (Alla andra märken anser jag vara "vedklyvar"!) Har du skidor som är minst lika gamla som Larven, då är du "in bussines". Men dom 300 kilo Lake får du avyttra någon annanstans, kanske tar ICA dom i utbyte mot ballongerna? (Men jag tror du skulle få fler ballonger för gäddor!) Nej du, du behöver inte betala för mina goda råd, dom är gratis den här gången. Var så god och lycka till! (Hoppas bara att jag får en rapport efter första turen.)