Visa fullständig version : Julhälsningar
Horst Kuehne
15-12-2005, 09:00
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
FROHE WEIHNACHTEN und PROST NEUJAHR!
MERRY CHRISTMAS and HAPPY NEW YEAR!
önskar Skitgubben i Hede alla medlemmar!
http://storsloken.se/forums/images/santasox.GIF
Tackar och bockar. Detsamma kära Hoss!
Bara julen har passerat så går vi alla nya storfångster till mötes i nådens år 2006. Slipa priestarna och önska er massor av gäddwobblers i julklapp. Sondera fiskevattnen, smörj upp utrustningen och håll era båtbesättningar i trim.
Då har vi alla förutsättningar för ett glatt nytt 2006.
Så till sist
från oss alla till er alla...
ETT RIKTIGT SKITFISKE!!!
rabbit70warhammer
16-12-2005, 20:06
Bra att du skrev "vässa priestarna". Det är just det jag gör på vinterhalvåret.
Horst Kuehne
17-12-2005, 07:28
Just nu kom jag på en bra idé, så här inför det nya året och alla kommande tävlingar. Det finns ju en väldigt fin mössa med C&K logga på men storsloken borde gå ett steg längre: tillverka T-shirts och collegetröjor med följande text:
THE ONLY GOOD PIKE
(här en bild på släpvagnsgäddorna)
IS A DEAD PIKE!
Jag är säker på att dessa går att sälja med bra vinst och jag skulle direkt köpa 5 st. vardera. Dessutom kunde man ta del av vinsten till köpet av en ny släpkärra. Den gamla kärran börjar lukta förfärligt och "stöddämparna" verkar vara slut.
GÖR DET - jag ser fram emot en "upphetsande" tid!
Blixt (Gäddornas skräck)
17-12-2005, 18:29
Håller inte med dej "skitgubbe" för gäddan gör sej faktiskt bäst på en Westins Jätte ca 25 meter fireline från båten kämpande mot en Ambasadeur 7000 och ett 10 fots Berkley Lightning rod (Blixtspö på svenska HeHe)
Håller inte med dej "skitgubbe" för gäddan gör sej faktiskt bäst på en Westins Jätte ca 25 meter fireline från båten kämpande mot en Ambasadeur 7000 och ett 10 fots Berkley Lightning rod (Blixtspö på svenska HeHe)
Även Admin rattar givetvis ett 10 fots Berkley Lightning Rod! ;)
Så här i juletider passade även storsloken.se på med att lägga in ett julrim på gädda på http://rimstuga.blocket.se/. Det verkar dock som om de inte kommer att publicera rimmet! :(
De verkar inte förstå att en inslagen gädda utgör en alldeles lysande julklapp. :confused:
Horst Kuehne
18-12-2005, 11:43
Hej på er "Blixt" och "Admin" - ni två "rikemansfiskare"!
Nu må jag säga det, och jag säger det bara en enda gång: "Berkeley Lightning Rod" and "Fireline" i all ära, men då skulle ni bara SE mina "furukäppar" av fjällgran med täta årsringar och mina hemgjorda rullar med 100-kilos halshuggningsrep på! Då skulle ni kasta er ilskna av avundsjuka med huvudet först ner i båten, sparka med fötterna som galningar och kasta hela skiten "over the side"! Så det så! Hehehehehehehe!
Tomtegäddan
Tomten satt i båten glad
sög på tummen som var flat.
Gäddan som han ville få
med sin lightning rod, hå-hå
gjorde tomten arg som fan
när den drog förbi till stan!
Finns det några snälla barn?
Slut på snack och "fiskargarn"!
rabbit70warhammer
20-12-2005, 15:59
Jag och flera av mina kompisar skulle köpa massor med sådana tröjor. Jag skulle nog planera för att köpa åt blivande barn och barnbarn också. Fatta cool en sån tröja skulle vara.
Ni som säger att en gädda passar bäst på ett jävla B-spö kan vara tysta. Lyssna på Horst och var tyst för snart har hela sverige en T-shirt som ser ut som nedan.
THE ONLY GOOD PIKE
http://storsloken.se/forums/gallery/files/2-PICT0083.jpg
IS A DEAD PIKE!
Horst Kuehne
20-12-2005, 16:21
Hi "warhammer"!
"PUT THE HAMMER DOWN" and let´s "DO IT TO IT"!
Cheerio, cheers and down the hatch - HICK!
Mr. Big Shit
rabbit70warhammer
02-01-2006, 17:23
skit kul horst. jag trodde du ville ha respons. Men ack ack.
Horst Kuehne
02-01-2006, 21:10
Hej "rabbit"!
Jag skrev ju ett svar, men du förstår väl inte så bra engelska eller slang på amerikanska? "Put the hammer down" betyder nämligen att du gjort ett mycket bra jobb och att du ska fortsätta med att köra hård i samma takt! Det är alltså ett KOMPLIMENT!
Hälsningar,
Hoss
rabbit70warhammer
03-01-2006, 14:54
Oj, uräkta. Som du vet så lär jag mig bara engelska i skolan inte amerikanska.
MVH//Rabbit70warhammer:D