Visa fullständig version : Gädd cup i år eller ska man leta andra tävlingar ?
Kapten Haddock
09-03-2008, 22:29
Jag undrar hur tävlings schemat ser ut i år ? Blir det nån gädd cup ?
Är det någon annan som tänker ställa upp i Pike Challenge i Ö-vik 31/5-1/6 ?
En tredagars gäddfest a´la norrländskt tänk arrangeras i Handsjöbyn mellan Rätan och Överturingen den 13-15 Juli.
Gäddraget 13-15 juli
Vi fiskar from 13 juli kl 18,00 tom 15 juli kl 18,00.
Lag/båtlag om max 4 pers.
Endast handredskap.
Startavg: 150:-/lag.
Föranmälan & information.
Reidar 0682-30110 & Kurt-Ove 0682-30089.
Källa : www.handsjon.se (http://www.handsjon.se/)
Samt en fråga till Admin !
Får man sälja fiske grejor via er webbsida ?
Mvh " Nu-får-fan-vintern-ta-slut"
Jocke-Bosse
11-03-2008, 20:00
Mer tävlingar... Kul! Ja, de låter intresant. Men de stog inte så mycket om tävlingen i Handsjöbyn. Men de låter inte så konstigt. Dra upp så mycket man bara orkar... Jag ska helt klart tänka på saken. Och se om man får ihop ett lag också!
Ska Gäddkäfters upp till Ö-vik?
Ma råkes // Jocke
Kapten Haddock
11-03-2008, 23:06
Jo vi är anmälda till tävlingen i Ö-vik så det blir en hektisk månad. 2 starter i Bålsta 1-2 helgen i maj sen vila sen blir det övik och sloken därefter ett glapp beroende på Cupen sen blir det handsjön !
Får du inte ihop ett lag och mitt lag sviker kanse vi ska köra en hybrid ?
Dock har jag ej nån båt !
Jocke-Bosse
12-03-2008, 18:11
Jag har inte kollat upp något lag än. men annars får de bli en hybrid. Jag Har precis införskaffat mig en ny Båt. Inte någon stor farkost. Det är en HR 465 med en 50 hk Suzuki fyrtakt. Har aldrig haft den i sjön, men den sägs gå hyfsat. Så den står isf till vårt förfogande. Men de var tvåmannalag i Ö-vik va? eller var de två spön per lag?
De skulle vara roligt att fara runt på lite olika tävlingar i landet. men de e tiden som är problemet. Hur mycket tid man än har så har man inte tid att jobba...http://storsloken.se/forums/images/icons/icon7.gif
Hör av dig om lagkamraterna är osäkra du.
//Jocke
Kapten Haddock
18-03-2008, 18:30
I övik är det anmälnings avgift / 2 gubbar men vi far nog hela laget i allafall.
Ja man vet ju aldrig om killarna "orkar" flänga runt så mkt.
Sweet med ny båt blir allt lite avundsjuk !
Jocke-Bosse
24-03-2008, 11:20
Ja, de känns riktigt bra med båten. hoppas bara den flyter. Har i helgen införskaffat ett par högtalare så man kan spela lite lockande musik för Urtidsfiskarna.
Äh Högtalarna va mest för egen vinning de blir roligare att dricka pilsner och garva med polarna med lite musik.
Vad är ni för ett gäng? Brukar ni fara runt i landet och tävla?
Är de ni som har hand om fiskebutiken på eran sida?
//Jocke
Kapten Haddock
24-03-2008, 13:34
Fiskesidan på våran sida sköts av våran sponsor. Han har mkt bra priser så handla där eller så kan ni beställa via mig. Kan tipsa om att köpa Jerbait spön från shimano ( begränsat antal ) till halva priset Beastmaster Jerk M / H 599:-
I år kommer det bli (tack vare Wallins Fiske) fler tävlingar i övriga sverige. Annars hade det nog mest blivit lokala tävlingar.
Ja vilka vi är ?
4 killar som troligen aldrig kommer inse att vi åldras !
Nu natten mellan påskafton & påskdagen så sov jag & David ute under bar himmel bara för att testosteronet sa att man visst kan det. Sen att det vart -25 på natten gjorde ju först inte saken bättre men nu vet vi att vi klarar av det.
Bilder finns på http://www.stadin.se/bildspel/stavre_2008_1.php
Jocke-Bosse
24-03-2008, 17:02
Jag har funderat på att prova Jerkbait, men har inte kommit till skott. Men du kanske kan ta fram pris på ett schyst spö och rulle . Jag vill inte börja med nått "Nybörjar set" Då lär man ledsna för att grejerna inte funkar som man vill eller så inser man att de e kul och vill ha ett bättre.
Jag fiskar en hel del med fluga på gädda. Känslan i nappet är minst lika viktig som storleken på firren tycker jag. Så Jerkbait kanske kan vara nåt.
-25... ja, då ska man vara riktigt pissnödig innan man kliver ur säcken...
//Jocke-Bosse
Kapten Haddock
25-03-2008, 12:54
Sätt upp en budget på spö, rulle, flätlina samt 2-3 beten så ska jag jobba fram ett bra pris åt dig. Jag är helt såld på Jerkfiske och efter att ha ledsnat på att trolla så är detta en given efterföljare. Sjukt roligt vill jag lova.
Jag skulle gissa att runt 2-2500 bagis så börjar du få tag i ett start set av hyffsad rang. Sen är det bara att fiska.
Jocke-Bosse
25-03-2008, 18:45
Ja, Jerkbait va de ja... Ja, ta fram något bra runt 2500 då. Men finns de inte olika styvhet på de små spöna? Längden på spöt bör väl ha en viss betydelse? Men de där kan du bättre än mig, så välj de som du tycker verkar vettigast. //Jocke
Just ja! Jag är ju felvänd, eller vänsterhänt kallas de kanske. Så jag behöver en högervevad rulle!http://storsloken.se/forums/images/icons/icon7.gif
Kapten Haddock
25-03-2008, 21:26
Du gör så här att du ringer mig så kommer vi överens (info på min websida, www,stadin,se) eller så kommer du förbi och hälsar på. (bor vid Holmgrens i stugun, grå kåk.)
Jag har redan spånat ihop ett bra paket men som sagt det beror lite på hur du vill ha själv du kan känna lite på mina saker så får du en uppfattning. Men 2500 är nog en bra start !
Jocke-Bosse
25-03-2008, 21:40
Kanon de! http://storsloken.se/forums/images/icons/icon14.gif
Jocke-Bosse
25-03-2008, 21:43
Ja, precis. Vad är de för nåt du har spånat på då?
Jo, jag är i Stugun då och då, så nog skulle jag kunna göra de.
Kapten Haddock
25-03-2008, 23:05
Det blir ett set med Shimano prylar samt lina från Fishmania och några beten. Ska se vad jag kan göra på priset. Sen är det ju lite upp till dig vad du vill ha för märke. Vissa är trogna sitt "brand" andra inte. Tyvärr har ABU inga intressanta spön i dagsläget men deras rullar är grymma. En djungel det här !
Hör av dig så löser vi nåt !
Jocke-Bosse
26-03-2008, 06:48
Ja, jag håller med om att det har blivit en djungel. Men angående Shimano så har jag inte nått direkt negativt. Har haft ett gäng haspelrullar från dem. Fiskar en del med deras BioCraft spön. Så De Blir nog bra de!
Vad heter de komponenter du plockat ihop?
Kapten Haddock
26-03-2008, 20:12
Ja, jag håller med om att det har blivit en djungel. Men angående Shimano så har jag inte nått direkt negativt. Har haft ett gäng haspelrullar från dem. Fiskar en del med deras BioCraft spön. Så De Blir nog bra de!
Vad heter de komponenter du plockat ihop?
Jobbar på att pressa priset på följande:
Spö: Shimano Beast Master Jerk
Rek: Pris 999:-
Tekniskdata:
* Längd: 1.98m
* Vikt: 240 g
* Antal spXXXXXar: 7st (Haha ska vara SPÖ_R_I_N_G_AR
* Antal sektioner: 1 st
* Kastvikt: 15-30 lb
Rulle: Shimano Cardiff 300 / 301
Rek. Pris 1595
Teknisk data:
Vikt:249
Utväxling:5,8:1
Linkapacitet:230 yds/12lb
4 kullager
Flätlina:
DRAGON HM 62
Rek. pris 350:-
Stum Svetsad Flätlina 110 meter• Svetsad flätlina
• 100% Stum
• Bygger extremt lite på spolen
• Kompakt men samtidigt väldigt mjuk
Färg: Mörkgrön
3 stycken beten typ Buster Jerk.
Stum ståltafs.
Ska se med min kontakt om vi kan pressa priset till ca 2500:-
Nypriset ligger c:a 1000 spänn till !
Vi får hoppas och se.
Kan detta vara nåt för dig ?
Jocke-Bosse
27-03-2008, 06:50
Tack så mycket för ditt engagemang. De låter intresant. De fanns olika benämmningar på spöna. M, MH, H, BT. Styvheten på spöna antar jag.
Hur lång leverans är de på prylarna?
Iframtiden så kommer jag att behöve lite mer saker.Inte aktuellt just i detta nu. Men tängte höra om du har tillgång till följande?
Djupriggar Scotty alt Canon 2st
Trollingspön m rullar 10st
Paravaner (pulkor) Typ Mariestad eller Grizzly pulka 2st
Du behöver inte ta fram så fin fakta som du gjorde med Jerk spöt. Vill bara veta om de går att ordna fram.
Tack //Jocke
Kapten Haddock
27-03-2008, 20:02
Hehe det är nog bäst du ringer mig i stället annars kanske folk blir sura.
.atted asöl läv iv aks gon neM <---- Ps kodat *s*
Jocke-Bosse
27-03-2008, 20:10
Ska bli de!
Jocke-Bosse
27-03-2008, 20:13
Varför i helvete står de Aborrfiskare på mig!?
Kapten Haddock
27-03-2008, 21:37
Varför i helvete står de Aborrfiskare på mig!?
Du kanske kör med för lätt utrustning !
Det står gäddfiskare på min skärm iofs !
Jocke-Bosse
28-03-2008, 06:26
Du kanske kör med för lätt utrustning !
Det står gäddfiskare på min skärm iofs !
Haha... Ja, de måste vi ju ändra på!
Ja, nu står de rätt igen. skumt? Eller så var de pga att jag hade varit och invigt den nya krogen H A R R Y S igårkväll, läste fel. Faan va gott de e med pilsner!http://storsloken.se/forums/images/icons/icon14.gif
After pike
02-04-2008, 11:06
Jag undrar hur tävlings schemat ser ut i år ? Blir det nån gädd cup ?
Är det någon annan som tänker ställa upp i Pike Challenge i Ö-vik 31/5-1/6 ?
En tredagars gäddfest a´la norrländskt tänk arrangeras i Handsjöbyn mellan Rätan och Överturingen den 13-15 Juli.
Gäddraget 13-15 juli
Vi fiskar from 13 juli kl 18,00 tom 15 juli kl 18,00.
Lag/båtlag om max 4 pers.
Endast handredskap.
Startavg: 150:-/lag.
Föranmälan & information.
Reidar 0682-30110 & Kurt-Ove 0682-30089.
Källa : www.handsjon.se (http://www.handsjon.se/)
Samt en fråga till Admin !
Får man sälja fiske grejor via er webbsida ?
Mvh " Nu-får-fan-vintern-ta-slut"
Övik såg riktigt intressant ut...Är det hård konkurens där eller? Vi letar mera motstånd! :=)
After pike
02-04-2008, 11:12
Men de laddas för fullt i team after pike redan nu. Me pilsner altså
After pike
02-04-2008, 11:17
Jag har funderat på att prova Jerkbait, men har inte kommit till skott. Men du kanske kan ta fram pris på ett schyst spö och rulle . Jag vill inte börja med nått "Nybörjar set" Då lär man ledsna för att grejerna inte funkar som man vill eller så inser man att de e kul och vill ha ett bättre.
Jag fiskar en hel del med fluga på gädda. Känslan i nappet är minst lika viktig som storleken på firren tycker jag. Så Jerkbait kanske kan vara nåt.
-25... ja, då ska man vara riktigt pissnödig innan man kliver ur säcken...
//Jocke-Bosse
De förstår jag att du behöver:=)..Ngt måste du ju göra.. Testa nät eller liknande. Iår kommer vi ej att ta hänsyn till de andra dvs inte skänka bort överskottsgäddan till de andra lagen som vi gjorde förra året:=)
Jocke-Bosse
03-04-2008, 10:58
De förstår jag att du behöver:=)..Ngt måste du ju göra.. Testa nät eller liknande. Iår kommer vi ej att ta hänsyn till de andra dvs inte skänka bort överskottsgäddan till de andra lagen som vi gjorde förra året:=)
Jo jo...Vi får se hur jag gör. Men de går säkert bra. Jag känner ingen press på mig. Ni då? Ni har ju en jävla massa att bevisa! http://storsloken.se/forums/images/icons/icon6.gif
After pike
03-04-2008, 21:06
Jo jo...Vi får se hur jag gör. Men de går säkert bra. Jag känner ingen press på mig. Ni då? Ni har ju en jävla massa att bevisa! http://storsloken.se/forums/images/icons/icon6.gif
jorå de sant !! sitter o beställer grejor för fulla muggar från usa!
Kapten Haddock
03-04-2008, 23:10
jorå de sant !! sitter o beställer grejor för fulla muggar från usa!
Varför ta från USA ?
Beställ av mig eller så gå till våran websida och följ länkarna till en mkt bra nät butik !
Faaaaaaaaaaaan vad jag vill fiska !!
Hej alla glada nu är det snart fiskedags för fin vårgädda frågan är kommer det bli någon tävling i år ?? Svara svara svara.
PS Ni som uppdaterar hemsida skriv in snarast att det blir tävling i år tycker hemsidan är dåligt uppdaterad över lag skärpning tack
// Skitfeske på er alla Hunters "" Nilix ""
Klart det blir tävling.Nedräkning står på 1:a sidan sedan i sommar.
63 dagar till
Gäddturneringen Storsloken 2008
June 07, 2008
Trevligt med en liten norrtävling. Vill själv inte vara med, eftersom motståndet är för klent. Därmed blir det ingen sport. :P
Jocke-Bosse
15-04-2008, 18:50
Trevligt med en liten norrtävling. Vill själv inte vara med, eftersom motståndet är för klent. Därmed blir det ingen sport. :P
Vad är det du tycker är trevligt med en sån tävling då!? Med tanke på att du ändå inte ska vara med?
Det är lätt att vara kaxig tydligen...
Kapten Haddock
15-04-2008, 21:17
Croaton är reggad medlem på Fiskesnack.com och anger Roslagen som hemma ort. Alltså är det kanske för långt att åka. Eller så får han inte åka för mamma / frugan ! Men det låter bättre at säga att man är för bra !!!
Jocke-Bosse
16-04-2008, 06:44
Så kan de kanske vara... Konstigt sätt att säga de på bara?:)
After pike
19-04-2008, 18:55
Hahahaha du låter lite rädd hör jag. Du är hjärtligt välkommen!Om du klarar av förnedring???
After pike
19-04-2008, 19:04
Vi planerar att ha ett inför "sloken 2008" snart. en heldag i näverede.. massor med tips kommer att visas. och en garanterad top5 placering.. Så anmäl dig nu:).
Kapten Haddock
19-04-2008, 21:28
Jag Mats & Team Hårbörsta drar ut på älven imorgon söndag och far upp till näverede för att möta vår(gäddan)en ska bli så jävla sjukt roligt att få fiska på riktigt efter en jäla shiit vinter.
Jerkbait here I come !
After pike
20-04-2008, 11:31
Jag Mats & Team Hårbörsta drar ut på älven imorgon söndag och far upp till näverede för att möta vår(gäddan)en ska bli så jävla sjukt roligt att få fiska på riktigt efter en jäla shiit vinter.
Jerkbait here I come !
Ok nice vill gärna höra hur de gick.
Kapten Haddock
20-04-2008, 20:11
Bilder ligger på våran websida. Jo det var fisk i allafall 1 stycken närmare bestämt på trolling en romstinn liten donna på dryga 2 kilo. (Jag fick den, vill bara att dom andra ska minnas) Efter vi hade grillat så körde vi ut på överstfjärden igen och körde lite Jerkbait med några följen. Vattnet är mkt mörk så det var svårt att se annat än mörkgula skuggir som "swischa" förbi våra beten. Men nån huggsexa vart det inte.
Vattentempen låg mellan 2,8-4 grader så nån grad varmare till är väl att föredra.
Men en riktigt trevlig dag var det i allafall.
flugfiskarn
22-04-2008, 00:49
Trevligt med en liten norrtävling. Vill själv inte vara med, eftersom motståndet är för klent. Därmed blir det ingen sport. :P Sånna som han andvænder vi som bete ... he he :)
Croaton är reggad medlem på Fiskesnack.com och anger Roslagen som hemma ort. Alltså är det kanske för långt att åka. Eller så får han inte åka för mamma / frugan ! Men det låter bättre at säga att man är för bra !!!
Hehe. Jodå jag får åka för mamma min. Någon fru har jag dock inte än. Vem vet, kanske jag dyker upp.
Kapten Haddock
22-04-2008, 22:17
Det vore skoj då jag läst många inlägg av dig på andra forum du verkar skillad iaf *s* ! Take care !
assardan
01-05-2008, 16:52
Det blir ingen cup i år. Fristående gäddtävling i Lit helgen innan storsloken. Kan bli fin uppvärmning :)
Kapten Haddock
01-05-2008, 20:57
illa vald tidpunkt då Pike Challange går i Örnsköldsvik. Så vi värmer upp där.
assardan
03-05-2008, 00:39
För oss...gemene allmoge som inte fick plats, eller var för sen med anmälan, tolka det som du vill, så kan litstävlingen med tillhörande grillning vara en nog så fin uppvärmning. Men för all del...skitfiske i Övik på er.
Man är lite nyfiken på aktiviteterna efteråt. Vad serveras, endast bärs & mat? Hur mycket folk brukar det bli under kvällen, samt hur länge håller det på?Långt in på småtimmarna har jag förstått iaf... :)
Croaton har rätt status som gäddfiskare, även om han släpper tillbaka en å annan böldgädda.
Kapten Haddock
16-05-2008, 18:50
Man är lite nyfiken på aktiviteterna efteråt. Vad serveras, endast bärs & mat? Hur mycket folk brukar det bli under kvällen, samt hur länge håller det på?Långt in på småtimmarna har jag förstått iaf... :)
ja bira är huvudmålet ! Jag personligen kom i i tältet runt 4-5 snåret på morgonen så en 12-13 timmars fylla blir det allt