Visa fullständig version : Off topic: Avatar - bildsignatur
Om du skulle vilja ha en egen signatur, en bild som visas när du skriver eller svarar på ett inlägg, så svara på denna tråd. Det gör dina inlägg lite personligare, och det ser framförallt lite roligare ut. Kanske har du redan en egen bild du vill använda, kanske vill du ha hjälp med att göra en? Som sagt svara i såna fall på detta, och försök vara så specifik som möjligt, så hjälper vi dig i mån av tid.
Kolla t.ex. Lagkaptenen för Pike Performance här:
http://storsloken.se/forums/showthread.php?t=50
Eller vår hedersmedlem Horst Kuehne här:
http://storsloken.se/forums/showthread.php?t=75
/storsloken.se
Hej Admin
Jag har provat att upploade en avatar, men jag kann inte fåå det att funka i kontrollpanelet. Om jag går inn på redigera avatar då är där bara tvo möjligheter antigen visa ingen avatar / eller visa förutdefinerat avatar ???
Hur gör jag ???
Bifogade bilder är det img kod som måste skrivas inn ellar ?? upploader man direkt med URL ellar från egen dator ???
GH
Rasmus
http://www.rasmushansen.com/rhimages/2.jpg
AHA... img kod funkar...
Det kan vara lite trixigt att få till det själv. Har inte riktigt fått till detta att fungera smidigt så att det är lätt att göra det själv. Jag har (som du ser) fixat din avatar nu Rasmus. Någon fler som vill ha en signaturbild? Hör av er i såna fall. mvh /Admin
Tack så mycket Admin
Men det går trots alllt at upploade bilder på inlägg med IMG...
Hur bra, det skal nog bli roligt ibland http://storsloken.se/forums/images/icons/icon7.gif
mgfh
Rasmus
Horst Kuehne
08-03-2005, 17:17
Till ledningen för Storsloken.se: pga förekommen anledning vill jag ställa en "öppen-brev-förfrågning" till er ang. avatar. Tycker ni inte att ni skulle ha vissa regler ang. detta? Eller tar ni in vilket skräp som helst och utan begränsningar? Jag för min del tycker att ni för Storslokens skull, dess trovärdighet och för att attrahera folk borde sålla bort allt som kan anses vara anstötlig för andra människor. Som t.ex. den "psycho & terrorist" inspirerade avatar med luvan över ansiktet som förekom de senaste dagarna på hemsidan. Jag är övertygad om att Storsloken kan bara vinna på det, speciellt i dessa tider där vanligt folk inte längre vågar gå ut på natten. Och innan någon ger sig på mig och avlastar en massa okvädingsord på mig, med hänvisning till "förmynderi", "meningsfrihet", "storebrorsmentalitet", "demokatiska värderingar" osv, jag känner mer än väl till detta! Avatar på offentlig plats bör enligt min mening vara glädjande, vackra, fantasifulla, inbjudande osv. Fundera på saken och återkom gärna. Jag skulle även vara glad över medlemmarnas inlägg! Kanske jag kan lära mig något?
Till ledningen för Storsloken.se: pga förekommen anledning vill jag ställa en "öppen-brev-förfrågning" till er ang. avatar. Tycker ni inte att ni skulle ha vissa regler ang. detta? Eller tar ni in vilket skräp som helst och utan begränsningar? Jag för min del tycker att ni för Storslokens skull, dess trovärdighet och för att attrahera folk borde sålla bort allt som kan anses vara anstötlig för andra människor. Som t.ex. den "psycho & terrorist" inspirerade avatar med luvan över ansiktet som förekom de senaste dagarna på hemsidan. Jag är övertygad om att Storsloken kan bara vinna på det, speciellt i dessa tider där vanligt folk inte längre vågar gå ut på natten. Och innan någon ger sig på mig och avlastar en massa okvädingsord på mig, med hänvisning till "förmynderi", "meningsfrihet", "storebrorsmentalitet", "demokatiska värderingar" osv, jag känner mer än väl till detta! Avatar på offentlig plats bör enligt min mening vara glädjande, vackra, fantasifulla, inbjudande osv. Fundera på saken och återkom gärna. Jag skulle även vara glad över medlemmarnas inlägg! Kanske jag kan lära mig något?
Jag kan hålla med så långt att jag också tycker att det är trevligt att se på snygga avatarer. Sen är det ju mycket en fråga om tycke och smak vad man gillar. Du skrev tidigare om att det vore trevligt att se ansiktena på de som medverkar på sidan, och det håller jag med om. Pippin jag har nu säger inte speciellt mycket (förutom att det är en sjuhelsikes gäddwobbler). Men att ha regler för vad som är tillåtet är lite grann att censurera folks tycke. (Undantag för stötande porr et.c) Jag förstår vad du menar. Den enda riktiga censur vi för närvarande har är de fula fiskarna: ö-r-i-n-g, h-a-r-r och r-ö-d-i-n-g. Prova skriv det så får du se. ;-)