handdator

Visa fullständig version : Rondell-Gädda!

Jocke-Bosse
02-06-2008, 15:27
Måndag morgon klockan är strax innan 08.00 Kommer körande på fagerbacken och kämpar för att hålla ögonen öppna...fy faan en arbets vecka kvar till dagen storslok...
Men då ser jag något i rondellen vid krondikesvägen. vad är det för vitt jag ser i mitten av rondellen!? EN VIT GÄDDA! haha fan va jag vaknade till. Va tvungen att köra ett frivarv bara för att konstatera att det verkligen var en gädda jag sett. JO då No faan va de de. Allt efter som dagen går så dyker de upp på olika platser i stans rondeller "Rondell-Gäddan". Tack till er som har satt ut dessa. de va en fin marknadsfXXXXX och gav min måndag en riktigt rolig start!

// Jocke

Admin
02-06-2008, 17:48
Vi kan inte säga att vi med säkerhet vet vad som utspelar sig just nu i exakt sex strategiska rondeller i Östersund. :eek:

Ryktet gör gällande att det är Elisabeth Yngström, kommunalråd i Ragunda som gjorde en nattlig räd och pyntade Östersund. Skälet påstås vara att locka inflyttare till Ragunda.
Ett annat rykte som florerar är att det är Färgfabriken som ligger bakom, och att det helt enkelt är ett smakfullt konstnärligt uttryck i deras anda.

Sekretariatet ser sig naturligtvis tvungna att adressera frågan, om vi skulle bli kontaktade av berörda instanser innan Gäddturneringen går av stapeln den 7 juni. Och även om vår vilja att bidra till att lösa alla gäddrelaterade händelser är stor (många har försökt sätta dit oss genom åren) så är den vare sig dum eller gränslös.

Våra handläggningstider varierar således per veckodag. För ärenden rörande specifikt rondellgäddor gäller följande handläggningstider:

Måndagar - 5 dagar
Tisdagar - 4 dagar
Onsdagar - 3 dagar
Torsdagar - 2 dagar
Fredagar - 1 dag
Lördag - alltid två dagars karenstid vilket då i praktiken innebär nästföljande måndag.

Vi hoppas med detta ha bringat viss klarhet i ärendet, och om ni ser andra gäddhändelser utspela sig någon annanstans, så var det inte vi då heller.

/Sekretariatet

Jocke-Bosse
02-06-2008, 19:56
Aha...? Då förstår jag. Hörde om mordhotelser och andra tråkigheter. Ni har tydligen många motståndare. Men jag är säker på att de e fler som backar upp er. Tycker att ni gör ett förbannat fint jobb med tävlingen. All Heder till er!

//Jocke

Tobiaz
02-06-2008, 22:47
Haha... fy fan va jävla snyggt!